شنبه 25 فروردین 1403 برابر با Saturday, 13 April , 2024

نشر مجموعه شش جلدی «سیره معصومان(ع)»

انتشارات سروش همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر  مجموعه شش جلدی "سیره معصومان" نوشته سیّد محسن امین با ترجمه علی حجتی کرمانی را برای مطالعه علاقمندان معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، مجموعه سیره معصومان(ع) اثری ارزشمند در حوزه شناخت ائمه معصوم(ع) است که در شش مجلد نوشته و منتشر شده است. 

جلد اول این اثر مختص سیره پیامبر مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء(ص) است. معرفی پیامبر(ص)، مبعث، قرآن کریم، دعوت عمومی قریش، نامه های پیامبر(ص) به سران و پادشاهان جهان، جنگها، غزوات و سیره های پیامبر(ص)، حجه الوداع و پاره ای از خطبه های پیامبر(ص) موضوع جلد اول این اثر است.
 جلد دوم این مجموعه درباره زندگی درخشان و سراسر نور حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی پیامبر(ص) است. میلاد فاطمه(س)، کنیه و لقب آن حضرت، ویژگی های ظاهری، شدّت علاقة پیامبر(ص) به فاطمه(س)،حدیث ثقلین، ازدواج زهرا (س) با علی(ع)، خطبة زهرا (س) پس از وفات پدرش در حضور مهاجر و انصار و … از جمله موضوعات این جلد است.
 جلد سوم این اثر به سیره امام علی(ع) اختصاص دارد که در دو مجلد تدوین شده است. سیره حضرت علی(ع) از بدو تولد تا ماجرای قتل خلیفه سوم به طور گسترده در مجلد اول بررسی شده است و مجلد دوم به شرح زندگانی سراسر فراز و نشیب آن حضرت پس از کشته شدن خلیفه سوم و دوران خلافت امام علی(ع)، جنگ جمل، جنگ صفّین، پیدایش خوارج، واقعة نهروان و شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین در محراب عبادت و مدت عمر و خلافت ایشان می پردازد.
 زندگانی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) موضوع جلد چهارم سیره معصومان(ع) است که در یک مجلد آمده و منتشرشده است.
 
تاریخ زندگی و شرح حیات انسانی و دوره امامت امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع) تا دوره های زندگانی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد (ع)، امام هادی(ع)، عهد امامت امام یازدهم امام حسن عسگری(ع) و ولادت و غیبت امام دوازدهم حضرت امام مهدی(عج) از آغاز تا پایان غیبت صغری در سال ۳۲۹ هجری یعنی شروع غیبت کبری، در جلد پنجم آمده است.
چاپ سوم این اثر ارزشمند در مجموعه با ۱۹۵۴ صفحه در قالب شش جلد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.
مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.
همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.
لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21916

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

آخرین مطالب