یکشنبه 26 فروردین 1403 برابر با Sunday, 14 April , 2024

کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) در گیلان

 

کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) در اسفندماه 1391 با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد .

 

به گزارش خبرنگار ایرنا در بخشی از پیام آیت الله جوادی آملی آمده است : شخصیت ملکوتی امام حسن مجتبی (ع) که کریم اهل بیت است در سیره و سنت آن امام بزرگوار نهفته است.

 

وی در بخش دیگری از پیام خود افزوده است : بیانات نورانی آن بزرگوار همانند قرآن در دو محور اصلی تعلیم و تزکیه می باشد.

 

وی در پیام خود از همه فرهیختگان، نخبگان حوزوی ودانشگاهی شرکت کننده و برگزارکنندگان این کنگره قدردانی کرد .

 

«آیت الله هادی عباسی خراسانی»یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در ادامه در این کنگره به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: امامان معصوم در اخلاق حسنه همواره موفق بودند که از آن جمله می توان امام حسن (ع) را نام برد .

 

وی به استعداد امام حسن مجتبی علیه السلام به عنوان امام دوم شیعیان اشاره و بیان کرد : این امام بزرگوار بسیار نکته سنج و با دقت و در سن شش و هفت سالگی سخنران ویژه مسجد مدینه بودند .

 

آیت الله عباسی خراسانی با بیان اهمیت برگزاری کنگره های امامان معصوم بیان داشت : کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) بسیار ارزشمند و راهی برای شناخت بیشتر این امام بزرگوار است .

 

حجت الاسلام و المسلمین «ولی عادلی»مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: این اداره کل در عمل به وظایف ذاتی خود در زمینه پاسداشت مقام معصومین امسال نسبت به برگزاری کنگره علمی و ملی امام حسن مجتبی (ع) اقدام کرده است .

 

وی بیان داشت : کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) با هدف اشاعه فرهنگ اصیل و غنی اهل بیت و امام حسن مجتبی (ع) ، شناخت و سیره فضایل اخلاقی و بررسی مسایل و مشکلات سیاسی و اجتماعی دوران آن حضرت برگزار شد .

 

وی اظهار کرد: محورهای این کنگره در بخش های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، نصایح و بررسی خطبه ها و کلمات نورانی امام حسن مجتبی (ع) است .

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد : 151 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از میان آثار ارسالی 15 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده است .

 

در کنگره ملی امام حسن مجتبی (ع) از مجموعه مقالات برگزیده کنگره ملی امام علی (ع) شامل ˈ22 مقالهˈنیز رونمایی شد .

 

انتهای خبر

 

منبع: ایرنا.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18454

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =

آخرین مطالب