یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 برابر با Sunday, 21 April , 2024

ضرورت وجود متصدی قوی در مبارزه با مدعیان دروغین مهدویت

فرصت های زیادی برای ترویج فرهنگ مهدویت مانند مسجد مقدس جمکران در اختیار داریم که از طریق آن می توان انسان های مشتاق را با حقایق مهدویت آشنا کرد. معاون پژوهشی مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم مبارزه با خرافات در زمینه مهدویت را نیازمند انسجام و همکاری همه نهادهای فرهنگی کشور دانست.

دکتر محمد الله اکبری، عضو هیات علمی مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انحراف در مهدویت گفت: فرصت های زیادی برای ترویج فرهنگ مهدویت مانند مسجد مقدس جمکران در اختیار داریم که از طریق آن می توان انسان های مشتاق را با حقایق مهدویت آشنا کرد.

وی افزود: می توانیم با کمک روحانیانی که به فرهنگ مهدویت تسلط کافی دارند و در این زمینه آموزش دیده اند، به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کنیم.

معاون پژوهشی مدرسه عالی امام خمینی قم در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه روحانیان مستقر در مسجد جمکران فقط بتوانند به سؤالات شرعی مردم پاسخ دهند کافی نیست، زیرا ممکن است به خاطر عدم تسلط آنها به مسأله مهدویت ناخواسته مروج خرافه پرستی و باورهای انحرافی شوند.

وی درباره بحث ملاقات با حضرت ولی عصر (عج) تأکید کرد: مهم ترین مدرکی که در این زمینه موجود است و از ما خواسته تا مدعیان ملاقات را تکذیب کنیم، توقیعی از خود حضرت ولی عصر (عج) است که در آن به آخرین نایب خاص خود، علی بن محمد سمری تأکید کرده اند هرکس ادعای مشاهده کرد او را تکذیب کنید.

این پژوهشگر دینی در ادامه اشاره کرد: البته در همین رابطه تفاسیر متفاوتی ارائه شده که از آن جمله مشاهده همراه با ادعای مشاهده است، یعنی منظور از تکذیب؛ تکذیب ادعاست نه ملاقات، از این رو شاید به همین خاطر خیلی از علمای بزرگوار ما با این که با حضرت ملاقات داشته اند تا آخر عمر از بازگو نمودن آن خودداری کرده اند.

وی در رابطه با اهداف مدعیان دروغین ارتباط با حضرت در ابعاد فردی و اجتماعی تأکید کرد: مقابله با چنین افرادی نیازمند متصدی قوی است تا عواملی را که باعث سوق دادن مردم به سوی این افراد می شود شناسایی کند و برای آن راه حل ارائه دهد.

دکتر محمد الله اکبری افزود: متأسفانه ما در این زمینه کارهای متناقض و دوگانه ای انجام می دهیم. مثلاً رسانه ملی در سطح وسیعی به انحرافات و خرافه ها دامن می زند و از طرف دیگر بزرگان ما در سطحی محدود و کم رنگ با این خرافه ها مقابله می کنند، در این صورت طبیعی است که بازار مدعیان دروغین گرم و پررونق باشد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در قالب های نو و جذاب برای ارائه به همه مشتاقان حضرت در سطح جهان گفت: ما باید از قالب های متفاوت و جذابی مانند ساختن فیلم، سریال و تئاتر استفاده کنیم و همچنین با ساده گویی متون ادبی و فلسفی موجود، آموزه های دینی را به راحتی در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

 

منبع: خبرگزاری رسا.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 19 =

آخرین مطالب