جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

مدیر گروه تاریخ در چهارمین اجلاس مدیران گروههای علمی جامعه المصطفی

چهارمین اجلاس مدیران گروههای علمی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه روز پنج شنبه چهاردهم اسفند 1393 در سالن شهید صدر مجتمع آموز عالی امام خمینی(ره) برگزار شد. برنامه صبح این اجلاس با قرائت قرآن کریم و خیر مقدم گویی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه حجت الاسلام والمسلمین علمی آغاز و در نوبت صبح با سخنرانی ریاست المصطفی(ص) آیت الله اعرافی پایان یافت.

نخستین برنامه ی این اجلاس در نوبت عصر، سخنرانی مدیر گروه تاریخ اسلام مجتمع عالی امام خمینی(ره) و نماینده کمیسیون برنامه ریزی و تکنولوژی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین باقری بیدهندی بود که به ارائه گزارش این کمیسیون اختصاص داشت. وی در سخنان خود بر ضروری بودن بازنگری و ارزشیابی پیوسته تاکید کرد و گفت: بازنگری و ارزشیابی از لوازم حیاتی و تاثیرگذار نظامهای پویاست از این رو بسیاری از سازمانها برای حفظ کارایی و دستیابی به ثمربخشی بیشتر، بازنگری را در دستور کار قرار می دهند؛ چرا که اهتمام به آن، علاوه بر کشف نقاط ضعف و قوت، میزان موفقیت و دستیابی به اهداف را افزایش می دهد.

او گزارش خود را در چهار محور ارائه داد:

1. بررسی شیوه موجود و مطلوب در طراحی رشته ها و برنامه های آموزشی؛

2. راهکار و مدل مطلوب بازنگری سرفصلها و برنامه های آموزشی؛

3. بررسی نقش گروههای علمی در تدوین و تالیف متون مورد نیاز؛

4. بررسی نقش گروههای علمی در زمینه استفاده از تکنولوژی آموزشی.

سپس، به بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه پیشنهاد هایی در هر محور پرداخت.

چهارمین اجلاس مدیران گروههای علمی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در نوبت عصر با بیان گزارش طرح های جامع آموزشی و خودارزیابی گروهها و جمع بندی اجلاس توسط معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه حجت الاسلام والمسلمین علمی پایان یافت.

/پایان/

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

آخرین مطالب