جمعه 3 فروردین 1403 برابر با Friday, 22 March , 2024

بیش از یکصد جلد کتاب با موضوع غدیر در فضای مجازی

 

مدیر کتابخانه دیجیتال نور(www.noorlib.ir) از عرضه 106 جلد کتاب با موضوع غدیر و جانشینی حضرت علی(ع) با امکان دسترسی به متن و اسکن تمام صفحات در فضای مجازی خبر داد.

 

احمد عباسی درگفتگویی اظهارداشت: محققان و پژوهشگران کتابخانه دیجیتال نور به مناسبت عيد سعيد غدير خم و جانشيني به حق و بلافصل حضرت امير المومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام، 55 عنوان کتاب مشتمل بر 106 جلد کتاب با موضوع غدير و جانشيني آن حضرت را با امکان دسترسي به متن و اسکن تمام صفحات کتابها در پايگاه منتشر کرد.

 

این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی با اشاره به برخی از عناوین کتب موجود در پایگاه افزود: "موسوعه الغدير علامه اميني"، "جايگاه غدير در نزد اهل سنت"، "بررسي مستند حادثه غدير" و … مي باشد که براي هر جوينده و اهل تحقيق درباره اين موضوع کفايت و بسنده مي کند.

 

مدیر کتابخانه دیجیتال نور ادامه داد: اين کتابخانه پيش از اين 906 جلد کتاب با موضوع امام علي عليه السلام در پايگاه قرار داده است که مخاطبان و محققان زيادي جهت استفاده از کتابهاي اين کتابخانه که متن کتابها را به صورت تمام متن و رايگان ارائه مي دهد مراجعه می کنند.

 

عباسی در بخش دیگری از گفتگوی خود به کتب به روز شده این کتابخانه اشاره کرد و گفت: در به روز رسانی این کتابخانه توانستیم تعداد کل کتاب ها را به 15 هزار جلد کتاب رسانده و این امر با اقبال گسترده عمومی روبرو شد.

 

وی یادآور شد: سه زبانه (فارسی، عربی و انگلیسی) کردن پايگاه و امکان استفاده از نرم افزارهاي مديريت ارجاعات مي باشد که محققین را در امر تحقيق و پژوهش ياري مي رساند.

 

وی تصریح کرد: با راه اندازي اينترفس عربي و انگليسي بر روی پايگاه، بازدید از کشورهای امريکا، انگليس، افغانستان، آلمان، ترکيه، عراق، عربستان و مصر افزایش یافته است.

 

منبع خبر: پایگاه نورسافت

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19089

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

آخرین مطالب