شنبه 4 فروردین 1403 برابر با Saturday, 23 March , 2024

رونمایی و تجلیل از پدیدآورندگان گلشن ابرار

تعدادی از آثار گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در مراسمی با حضور آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی رونمایی شد. آثار گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) شامل ۷ جلد از جمله سه جلد گلشن ابرار ویژه علمای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، یک جلد گلشن ابرار بانوان ویژه شرح حال بانوان عالمه مذهب تشیع، دو جلد بازنویسی شرح حال علمای شیعه و یک جلد رفتارهای انسان‌ساز شامل خلاصه اخلاقی ۱۰ جلد گلشن ابرار است که پیش از ظهر پنجشنبه 21 خرداد با حضور شخصیت‌های حوزوی و دکتر قشقایی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) رونمایی شد.

آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری نخستین سخنران این مراسم بود که با اشاره به حدیث «العلماء باقون ما بقی الدهر» از پژوهشگران خواست نام علمای برجسته دین را احیا کنند.

حجت‌الاسلام عبدالصمد جودتی مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نیز به ارائه گزارشی از تولیدات و آثار در دست تالیف این گروه پرداخت. در این مراسم کار نگارش شرح حال علمای استان فارس با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز شد و حجت‌الاسلام احمد صمصامی مسئول این پروژه به تشریح مراحل اجرای آن پرداخت.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری سخنران دیگر این مراسم بود که گفت: در کشور ما علمای فراوانی وجود دارند که بسیاری از آنها گمنام هستند و باید شناسایی و معرفی شوند. سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بود که از تلاش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در احیای نام علمای دین قدردانی و بر لزوم شناسایی و پرورش نخبگان حوزوی تأکید کرد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، از پژوهشگران فعال این مرکز نیز تجلیل شد.

در این همایش از حجت الاسلام و المسلمین باقری بیدهندی مدیر گروه تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) به عنوان پژوهشگر برتر، عضو هیئت علمی گلشن ابرار و ناظرعلمی بر گلشن ابرار آذربایجان و بانوان، توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی تقدیر شد.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + بیست =

آخرین مطالب