جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

نشست تخصصی”تجربه تجدد ایرانیان از عصر مشروطیت تا امروز”

نشست تخصصی"تجربه تجدد ایرانیان از عصر مشروطیت تا امروز" با حضور دکتر رضا داوری اردکانی، فیلسوف برجسته و رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، پنج شنبه 29 مرداد، در سالن همایش های خانه بیداری اسلامی برگزار می گردد.
 

تمدن نوین اسلامی نه تنها در ساحت عمل که در ساحت نظر نیازمند پژوهش و بررسی همه جانبه است تا در پرتو اندیشه و از دریچه تاریخ، سیاست و فلسفه به شناخت فرصت ها و آسیب ها دست یابیم. بر اساس چنین دغدغه ای خانه بیداری اسلامی سلسله نشست های تخصصی تمدن نوین اسلامی را برگزار می نماید. تجدد، مدرنیسم، توسعه، ترقی، پیشرفت، تکامل و واژه هایی از این دست با وجود شباهت و استعمال فراوان به جای یکدیگر، تفاوت های دقیق و موشکافانه ای دارند. به دلیل همین پیچیدگی، شخصیت های فراوانی پیرامون این موضوع به طرح پرسش پرداخته و به تأمل نشسته اند.
نشست اول این سلسله جلسات با موضوع "تجربه تجدد ایرانیان از عصر مشروطیت تا امروز" (اندیشه ها- فرصت ها- آسیب ها) و با سخنرانی دکتر رضا داوری اردکانی- فیلسوف و اندیشمند معاصر، استاد تمام فلسفه دانشگاه تهران و رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران- برگزار می گردد. شاید بتوان موضوع اصلی این نشست را در قالب طرح پرسش «تجدد با ما چه کرد و ما با تجدد چه کردیم؟» خلاصه نمود، بدین امید که دریچه ای برای تفکر پیرامون موضوع تجدد باز گردد. توزیع ویژه نامه «تجدد ایرانیان» و برپایی نمایشگاه کتاب آثار دکتر داوری اردکانی از دیگر برنامه های جانبی این نشست تخصصی است. این نشست پنج شنبه 29 مرداد ماه، ساعت 10 و سی دقیقه در سالن همایش های خانه بیداری اسلامی واقع در خیابان نشاط، کوچه چهاردهم انجام خواهد شد.
لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21920

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

آخرین مطالب