یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 برابر با Sunday, 21 April , 2024

انتشار هشتمین شماره فصلنامه امامت‌ پژوهی

 

هشتمین شماره فصلنامه تخصصی امامت‌ پژوهی از سوی بنیاد فرهنگی امامت روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فصلنامه در پنج بخش مقالات، نقد اندیشه، کتاب‌شناخت،‌ نکته‌ ها و یادداشت‌ هایی در حریم امامت و همچنین چکیده ‌های انگلیسی تدوین و تنظیم شده است.

 

مقالات جایگاه امامت در آیه اعتصام با تکیه بر مبنای حبل‌الله، ‌بررسی محوریت مادی‌ گرایی در نبردهای سه خلیفه نخستین با تکیه بر منقولات بلاذری،‌ جستاری در آسیب ‌شناسی چالش‌ های آغاز امامت امام کاظم(ع)، قرآن ناطق و قرآن صامت، اعیان ائمه(ع)؛ جستاری در راه‌ های اثبات امامت اشخاص ائمه(ع) در روایات شیعه و دلیل نوین بر امامت دوازده امام شیعه، در نخستین بخش این فصلنامه ارایه شده‌ اند.

 

جواد علاءالمحدثین در بخش نقد اندیشه، نقدی بر فرضیه «تطور امامت شیعی؛ بررسی استنادهای کتاب مکتب در فرآیند تکامل بخش مربوط به دوران امامت امام صادق(ع)» را تحریر کرده است.

 

همچنین در بخش کتاب ‌شناخت، عبدالحسین طالعی مطالبی را درباره کتاب «الخصائص العلویة علی سائر البریة» نوشته است. قسمتی از این بخش هم به معرفی مجموعه مقالات علم امام اختصاص دارد.

 

هشتمین شماره فصلنامه تخصصی امامت‌ پژوهی با شمارگان دو هزار نسخه، در 320 صفحه و به بهای یکصد هزار ريال به تازگی از سوی بنیاد فرهنگی امامت روانه بازار نشر شده است.

 

منبع: ایبنا.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =

آخرین مطالب