جمعه 3 فروردین 1403 برابر با Friday, 22 March , 2024

اولین رساله مقطع دکتری رشته شیعه شناسی کشور دفاع شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب اولین دانش آموخته مقطع دکتری رشته شیعه شناسی کشور از دانشکده شیعه شناسی این دانشگاه فارغ التحصیل شد و اولین رساله مقطع دکتری رشته شیعه شناسی کشور در دانشگاه ادیان و مذاهب مورد دفاع قرار گرفت. در جلسه دفـاعی که صبح روز دوشنبه 25 خرداد در سالن کنفرانس شهیدبهشتی (ره) دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد عباس میرزایی اولین فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته شیعه شناسی کشور لقب گرفت.

میرزایی در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان در جایگاه استاد راهنما، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن نادم و دکتر امداد توران به عنوان اساتید مشاور و حجج الاسلام دکتر حمیدرضا شریعتمداری، دکتررسول رضوی و دکتر عزالدین رضانژاد در سمت اساتید داور حضور داشتند از پایان نامه دکتری خود با عنوان : «جایگاه تاریخی و نقش معتزلیان شیعه‌شده در سیر تطور کلام امامیه» با موفقیت دفاع کرد.

دکتر میرزایی یکی از محققین پرتلاش دانشگاه ادیان و مذاهب است که چند سالی به طور خاص در حوزه تاریخ کلام امامیه مشغول به فعالیت است و دارای چندین کتاب و مقاله در موضوعات مختلف، و به طور خاص معتزلیان شیعه شده، می باشد. گفتنی است رشته شیعه شناسی برای اولین بار در ایران در سال 1385در دانشگاه ادیان و مذاهب قم تاسیس شد و در دو مقطع  کارشناسی ارشد (از سال 1385) و دکتری (از سال 1390) اقدام به پذیرش دانشجو کرد. رشته ای که حتی در خارج کشور هم در چنین سطحی در حوزه مطالعات اسلامی-شیعی طرح نشده است. از این رو باید دکتر عباس میرزایی را اولین فارغ التحصیل رشته شیعه شناسی در داخل و خارج از کشور برشمرد.

/پایان/

 

مطالعه چکیده پایان نامه

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21788

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =

آخرین مطالب