جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

«بررسی اندیشه ‌های علمی و فرهنگی آیت الله شیخ محمدحسین نجفی»

گزارش جلسه دفاع پایان‌نامه

در تاریخ 25/10/1393 جلسه دفاع پایان‌نامه «بررسی اندیشه ‌های علمی و فرهنگی آیت الله شیخ محمدحسین نجفی» با راهنمائی حجت الاسلام والمسلمین ناصر باقری بیدهندی مدیر گروه تاریخ اسلام و مشاوره حجت الاسلام والمسلمین طاهر عباس اعوان و داوری حجت الاسلام سید علمدار حسین شاه در اطاق جلسات اساتید گروه تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار گردید.

در این جلسه، ابتدا آقای کریمی ـ مجری جلسه ـ ضمن خوشامدگویی و سپاسگزاری از حضور حاضران به بیان اطلاعات اجمالی درباره این جلسه پرداخت. سپس، آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و بعد از آن، دانش پژوه و پژوهشگر این پایان نامه «تنویر حسین صدیقی» گزارش کوتاهی از پایان نامه ارائه نمود و باین نمود که

در هر قوم و ملت افراد معدودی وجود دارند که موجب افتخار و سبب هدایت آن ملت می‌شوند. مردم شریف آن ملت وظیفه خود می‌دانند که فرهیختگان و عالمان برجسته خود را تکریم و آثار و اندیشه‌ های علمی و فرهنگی آن‌ها را به جامعه ارائه دهند. آیت الله شیخ محمدحسین نجفی نیز یکی از شخصیت‌های علمی پاکستان است که نیم‌قرن است فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) را ترویج می‌ کنند ایشان پنجاه اثر در موضوعات مختلف مانند تاریخ، تفسیر، کلام، عقائد، مناظره، تاریخ، فقه، اخلاق و… نوشتند.

استاد داور در بررسی پایان نامه مذکور اشکالاتی را مطرح کرد که برخی از مهمترین آنها عبارت بود از:

1. موضوع تحقیق کلی است.

2. معرفی شخصیت نیازی نبود یا حداقل به صورت اختصار می‌ بود چرا مفصل ذکر کردند.

3. تقاریظ مؤید کتاب به عنوان اثر علمی نیست.

4. مبانی مشخص نشد.

5. در جنبه جدیدبودن مشخص نشده.

6. جمع بندی و نتیجه نهائی درست نوشته نشده و….

 محقق محترم برخی از این اشکالات را پذیرفت و چند مورد را جواب داد. بقیه اعتراض‌ها را استاد راهنما و باقیمانده را استاد مشاور دفاع کردند. در پایان جلسه نمرات حاصل کرده را اعلام و آقای کریمی اعلام ختم جلسه کرد.

/پایان/

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =

آخرین مطالب