شنبه 8 اردیبهشت 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024

دیدار شورای علمی همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) با رییس مرکز خدمات

اعضای شورای علمی همایش سیره و زمانه امام کاظم (ع) با حجت الاسلام و المسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه دیدار و گفتگو کردند.

 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید رضا مطهری مسوول انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین ربانی به معرفی انجمن، کارهای آن و دلایل برگزاری این همایش پرداختند. ایشان با اشاره به مغفول بودن تاریخ و سیره امام موسی بن جعفر (ع) در جامعه، هدف اصلی برگزاری همایش را معرفی بهتر و شناساندن سیره آن بزرگوار و تبیین جایگاه علمی و اخلاقی این امام همان برشمردند.

ایشان با اشاره به ویژگی عصر امام کاظم (ع) و شکل گیری فرقه ها و گروه های مختلف و نیز ورود برخی افکار انحرافی و اقدامات امام برای مقابله با این جریان ها، لزوم تدوین راهکارهای امام کاظم (ع) در مواجهه با ناهنجاری ها را از اهداف همایش بیان کردند.

آقای مطهری افزود: حضور فرزندان بزرگوار این امام همام در ایران و شکل گیری مهم تین مراکز فرهنگی و مذهبی ایران در کنار مرقد این بزرگواران، اهمیت این کار را مضاعف می کند.

ایشان در ادامه گزارشی از چگونگی شکل گیری و تهیه فراخوان همایش و ارسال آن به مراکز علمی ارائه کرده و گفتند: تا کنون 60 مقاله دریافت و مورد ارزیابی علمی قرار گرفته و قرار است این همایش در پاییز سال جاری برگزار شود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن ابراز قدردانی و تشویق از برگزاری این گونه برنامه ها در حوزه، با اشاره به ضرورت تبیین سیره معصومان افزودند: کار انجمن بسیار ارزشمند است و پرداختن به سیره معصومان از اولویت های کاری تاریخ است. دقت بیشتر در مسایل تاریخی به خصوص اعتقادی کلامی ضروری به نظر می رسد. ایشان تاکید کردند: اهمیت نگارش موضوعات تاریخی از مسایلی است که انجمن باید به آن بپردازد.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

آخرین مطالب