جمعه 31 فروردین 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

دیدار اعضای کمیته علمی همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) با آیت الله حسینی بوشهری

در این دیدار که در روز شنبه یازدهم خرداد ماه  در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار گردید. حجت الاسلام و المسلمین یوسفی غروی دبیر علمی همایش و حجج اسلام آقایان مهاجرنیا ، جعفری و مطهری اعضای کمیته علمی همایش، حضور داشتند.

 در ابتدا حجت الاسلام مطهری ضمن تشکر و قدردانی از مدیر محترم حوزه های علمیه، گزارشی از روند اجرایی همایش از آغاز تصویب و جلسات کمیته علمی ، تصویب موضوعات و عناوین، مراکز همکار و مقالات رسیده به دبیرخانه همایش ارائه کردند.

ایشان از رسیدن حدود شصت مقاله به دبیرخانه همایش خبر داده و گفتند و برخی مقالات سفارشی هم توسط اساتید حوزه و دانشگاه نوشته شده و یا در دست تدوین است.

مسئول انجمن تاریخ پژوهان به ارزیابی اکثر مقالات رسیده به کمیته همایش، و در دست ارزیابی بودن مقالات باقی مانده اشاره نمود. ایشان در مورد زمان برگزاری همایش بیان داشتند: قرار بود این همایش در خرداد امسال برگزار شود اما برای برگزاری بهتر و نیز نشر مقالات، به پاییز سال جاری موکول گردید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش و با اشاره به کارهای صورت گرفته، برپایی مناسب این همایش را مستلزم یاری بزرگان حوزه به ویژه حضرت آیت الله بوشهری دانستند. ایشان با اشاره به درخواست مقالاتی از کشورعراق یاد آور گردیدند که برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند زمینه ساز ارتباط هرچه بیشتر حوزه قم و نجف باشد.

در ادامه آیت الله بوشهری ضمن قدردانی از برگزاری این همایش و دست اندرکاران آن از لزوم توجه به ابعاد مختلف سیره معصومان سخن گفته و ضرورت اهتمام جدی به این مقوله را یادآورشدند. ایشان تبیین وتدوین سیره را از ضرورت‌های علمی جامعه برشمرده و تأکید کردند آنچه امروزه به عنوان سیره تدوین میشود بیشتر تاریخ است نه سیره و باید به صورت تخصصی به سیره توجه شود.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

آخرین مطالب