جمعه 31 فروردین 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

نقد و بررسی کتاب تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران

گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نشست تخصصی نقد و بررسی «تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران» را با حضور استادان محترم دکتر فروغ پارسا (مؤلف)، آقای دکتر محمدعلی ایازی و خانم دکتر فاطمه جان‌احمدی برگزار می‌کند.

این نشست با هدف معرفی و تحلیل کتاب «تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران» با حضور دکتر فروغ پارسا، نویسندۀ این اثر، انجام می‌شود. تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران تلاشی است برای تبیین تأثیر عوامل تاریخی ـ فرهنگی بر دیدگاه و رویکردهای مفسران شیعه در سدۀ دهم و یازدهم هجری. در این دو سده سه مکتب فکری عالمان فقه‌گرا، عالمان حکمت‌گرا و عالمان اخباری‌گرا در محافل علمی شیعی قابل تشخیص است. هر سه مکتب نگارش‌های تفسیری آن بازۀ زمانی را مورد تأثیر قرار داده‌اند.

گروه مطالعات قرآنی از همۀ علاقه‌مندان، متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای شرکت در این نشست که دوشنبه مورخ ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد دعوت کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید  با شماره تلفن ۸۸۰۴۶۸۹۱  – ۰۲۱  الی ۳ داخلی ۳۵۰ یا آدرس ایمیل quran.gp@gmail.com  تماس حاصل فرمایید.

 محل برگزاری: بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن حکمت

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

آخرین مطالب