شنبه 1 اردیبهشت 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

نرم‌افزار تبدیل تقویم‌ها

این نرم‌افزار برای تبدیل سریع و دقیقِ شش گاهشماریِ متداول طراحی شده است. الگوریتم نرم‌افزار بر پایه دوره‌های 2820 ساله برای گاهشماری ایرانی است و دقیق‌ترین زمان ممکن در قیاس با تقویم طبیعی را به دست می‌دهد. کارایی و کاربرد اصلی این برنامه برای تبدیل داده‌های تاریخی در متون کهن است. با این نرم‌افزار می‌توان بصورت آنلاین هر داده تاریخی با یکی از تقویم‌های هجری خورشیدی، هجری قمری، میلادی گریگوری، میلادی ژولی، روز ژولی و یا عبری را به تقویم‌های دیگر تبدیل کرد. جدول‌ تقویم‌های این برنامه از یکدیگر مجزا هستند تا بتوان نتیجه تطبیق تقویم‌ها را بطور همزمان در همه آنها مشاهده کرد. خواهشمند است پیش از استفاده به این نکات توجه فرمایید:

1- سال، ماه و روز دلخواه خود را به ترتیب از راست به چپ در جدول مربوط به آن تقویم وارد کنید و پس از فشردن دکمه تبدیل، نتیجه را همزمان در همه تقویم‌های دیگر ببینید.

 

2- این قاعده کلی در همه روش‌های تبدیل عمومیت دارد که چنانچه تاریخ موردنظر و یا نتیجه تبدیل، متعلق به پس از 15 اکتبر 1582 میلادی باشد، می‌باید از گاهشماری میلادی گریگوری (میلادی فعلی) و اگر پیش از آن باشد، می‌باید از گاهشماری میلادی ژولی استفاده شود.

 

3- برای سال‌های پیش از مبدأ سالشماریِ هر تقویم، از علامت منفی (-) پیش از شماره سال استفاده کنید.

 

4- دکمه تنظیم ساعت برای استخراج روز ژولی است. مبدأ شبانروز در روز ژولی برابر با لحظه ظهر متوسط در نصف‌النهار صفر درجه است.

 

ورود به نرم‌افزار تبدیل تقویم‌ها

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=20258

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =

آخرین مطالب