جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

تحقیقی در تاریخ وفات فاطمه زهرا علیهاالسلام

درآمد

سپاس و ستايش فزون از تصوّرات انديشه بشرى به درگاه آفريننده‏ اى باد كه با سوگند به قلم و تراوشات نوك آن، بر انديشه آفريده خود ارج نهاد و به آن بها داد و با قلم، او را به سوى دانايى و دانش كه انگيزه اصلى از برانگيختن پيامبران و آورندگان كتاب‏هاى آسمانى بود هدايت فرمود.

و درود نامحدود بر حبيبش پيامبر واپسين، همچون درود لايزال او بر خليلش ابراهيم و فرزندان پاك و پاك نهاد آنان باد كه پيامبران حق و پيشوايان مذهب و مناديان آواى عدالت انسانى در جوامع بشرى و راهنمايان گمراهان وادى ضلالت و جهالت به سوى حق و حقيقت و حكمت و دانايى بوده‏اند.

و شكر برون از مقادير و مكاييل شاكران نعمت لايزال و متداوم او كه بر اين بنده ناتوان خود توفيق عطا فرمود كه به يارى و خواسته اوـ جلّ جلاله وعمّ نواله ـ اين وجيزه را كه از تراوشات قلمى يكى از بندگان كوچك اوست از روى نسخه اصلى آن به خطّ مؤلّف ـ رحمة اللّه‏ عليه ـ استنساخ نموده و با استخراج مآخذ و مدارك آن از منابع اوليه به عنوان برگى سبز در مدّ نظر خداوندان علم و دانش قرار دهد. اميد است كه ارباب دانش، بر زلاّت ناسخ، قلم عفو كشيده؛ با اصلاح آن وى را رهين منّت خود فرمايند.

و از برادر عزيز جناب آقاى على اكبر زمانى نژاد كه بر ارادتمند خود منّت گذاشتند و نسخه را مجدّداً مطالعه و مقابله و سپس آماده چاپ فرمودند، به مصداق «من لم يشكر الناس لم يشكر الخالق»، كمال تشكر و امتنان را مى‏نمايد.

و توفيق خدمت براى همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت را از خداى بزرگ مسئلت دارد؛ كه:

انّه مُجيب الدعوات.

 

دانلود متن کامل مقاله(فرمت پی دی اف، 362 کیلوبایت)

 

منبع: میراث حدیث شیعه، دفتر ششم.

 

{jcomments on}

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17220

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

آخرین مطالب