شنبه 1 اردیبهشت 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

درآمدی بر سیره تبلیغی معصومان

درآمدی بر سیره تبلیغی معصومان

حسین عبدالمحمدی

کتاب در آمدی بر سیره تبلیغی معصومان(ع)، از دو بخش فضایل معصومان(ع) و نقش آنان در تبلیغ و روش های تبلیغی معصومان(ع)، تشکیل شده است.

در فصل اول کتاب، نقش فضایل و سیره امامان در جذب افراد مورد بررسی قرار گرفته است.همچنین در این فصل هریک از فضایلی که نقش تبلیغی داشته‏اند مانند ایمان راسخ به اسلام، پارسایی و عمل به احکام الله، آگاهی نسبت به دین، آگاهی نسبت به شرایط زمان و مکان، آگاهی نسبت به مخاطب، صراحت در بیان، عبادت و عبودیت به طور جداگانه بررسی شده و در مواقع لزوم، مثال هایی از نقش این فضایل در جذب افراد آورده شده است.

فصاحت و بلاغت، نظم و انضباط، آراستگی ظاهر، هدایت پذیر دانستن انسان ها، دلسوزی و جدیت، شجاعت و شهامت، حسن خلق، تواضع و زهد و بی رغبتی به دنیا، از دیگر مطالبی است که در فصل اول مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم این کتاب، روشهای تبلیغی که معصومان از آن استفاده می‏کردند مانند منطقی بودن، پرهیز از نقل ظنیات، استفاده از هنر، یارگیری، بسترسازی اجتماعی، برخورد منطقی با مخالفان، تکرار دلنشین،‌ غیرت دینی و مواردی اینگونه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
همچنین آسیب ها و هشدارها، استفاده از تمثیل و تشبیه، مختصر و مفید سخن گفتن، ایجاد پایگاه های تبلیغی، رعایت شرایط اجتماعی، متناسب با فهم مخاطب سخن گفتن، توجه به همه ابعاد دین و هماهنگی بین تبشیر و انذار از دیگر بخش های فصل دوم این کتاب است.

گفتنی است، کتاب درآمدی بر سیره تبلیغی معصومان، نوشته حسین عبدالمحمدی، از سوی انتشارات مهر امیر المؤمنین(ع)، در شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=14269

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =

آخرین مطالب