شنبه 6 مرداد 1403 برابر با Friday, 26 July , 2024

کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) در آستانه افتتاح

کتابخانه تخصصی امام صادق(ع)، جامع آثار مکتوب  ششمین پیشوای شیعیان- امام جعفر صادق(ع)- به زودی افتتاح رسمی می شود.
به گزارش سخن تاریخ از آقای حقی- مسئول کتابخانه تخصصی امام صادق(ع)- این کتابخانه  اوایل سال 1390 ه.ش. به پیشنهاد و اهتمام حضرت آیت الله استادی و در بخش معاونت فرهنگی بنیاد ارشاد و رفاه  امام صادق(ع)، در شهر مقدس قم پایه گذاری شد. این کتابخانه که آثار موجود در رابطه با امام صادق(ع) را پوشش می دهد نگاشته های مرتبط با سیره، سخنان و اندیشه های آن حضرت(ع) را در چهار محور کلی کتابهای چاپی، نسخه های خطی، پایان نامه ها و مقالات گردآوری و در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) در بخش کتابهای چاپی، تاکنون بیش از هزار عنوان کتاب اختصاصی درباره امام صادق(ع) شناسایی و از این تعداد بیش از نیمی از آنها را تهیه کرده و کتابهای باقیمانده را نیز تهیه خواهد کرد.
این کتابخانه در بخش نسخه های خطی، فهارس نسخه های خطی بیش از 140 کتابخانه داخل و خارج کشور را بررسی نموده و از بین چند صد نسخه خطی شناسایی شده و مربوط به امام صادق(ع) 150 نسخه خطی حائز اهمیت و دارای ویژگی خاص را گزینش و تهیه کرده است. این گزینش توسط کارشناس این امر صورت گرفته و فایل عکسی نسخه های گزینش شده برای کتابخانه تهیه شده است.
کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) در بخش پایان نامه هم بیش از یکصد پایان نامه مرتبط با امام صادق(ع) را از میان پایان نامه های دفاع شده در مراکز علمی- آموزشی و دانشگاهی سراسر کشور شناسایی و جمع آوری کرده است.
به گزارش سخن تاریخ: تمامی اطلاعات گردآوری شده در کتابخانه  بر روی وب سایت کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) به نشانی اینترنتی ذیل در حال بارگذاری است:
www. Imamsadegh-lib.com
 مسئول کتابخانه کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) در گفتگوی با سخن تاریخ گفت: هم اکنون متن حدود سیصد مقاله با موضوع امام صادق(ع) بر روی وب سایت بارگذاری شده است که به زودی امکان دریافت آن برای کاربران اینترنتی فراهم خواهد آمد. وی علاوه افزود بر اقدامات فوق کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) درحال تهیه و نگارش کتابشناسی تفصیلی امام صادق(ع) در دو مجلد  با محوریت کتابهای چاپی منتشر شده در ارتباط با امام صادق(ع) می باشد که امید است به خواست الهی در اوایل سال آینده به زیور طبع آراسته شود.
سخن تاریخ یادآور می شود که کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) هنوز به طور رسمی افتتاح نگشته و گزارش حاضر پیش خبر و مژده ای است به دوستداران و شیعیان امام جعفر صادق(ع) که به مناسبت ولادت با سعادت آن امام همام به محققان و علاقمندان سیره امام صادق(ع) تقدیم شد. امیداوریم به زودی شاهد افتتاح رسمی و باشکوه این کتابخانه ارزشمند باشیم.
علاقمندان برای برقراری تماس و ارتباط مستقیم با کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) می توانند با شماره (7743017-0251) تماس بگیرند.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=16788

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =

آخرین مطالب