دوشنبه 28 اسفند 1402 برابر با Monday, 18 March , 2024

کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره امریکا پیش از کریستف کلمب

این کتاب نوشته دکتر حمید شفیع زاده و حاصل دو دهه تحقیق می‌باشد. در این کتاب شواهد و مدارکی ارائه می‌شود که نشان می‌دهد بعضی از قبایل سرخپوست آمریکا اصلا ایرانی می‌باشند و برای اثبات این موضوع بیش از پانصد سند و اثر ارائه می‌شود. همچنین بیش از پانصد عکس از دو تمدن به نمایش گذاشته می‌شود که در آنها تشابهات دو تمدن با هم تطبیق داده می‌شود. (معرفی پشت جلد)

 

 

غرض از نوشتن این کتاب اثبات این موضوع می‌باشد که بعضی از اقوام و تمدن‌های قاره‌های امریکا از ایران نشأت گرفته است و در این قاره اقوامی از مسلمانان وجود داشته‌اند و در این راه بیش از 1000 دلیل و سند و عکس ارائه می‌شود. مردم و اقوام مختلفی از جهان پیش از غربی‌ها پا در سرزمین امریکا گذاشتند، و غربی‌ها آخرین قومی بودند که به این سرزمین رسیدند، غربی‌ها تاریخ سرزمین امریکا را آن گونه که خود خواستند نوشتند، نه آن گونه که حقیقت داشته و دارد.

 

حداقل سود خواندن این کتاب دانستن گوشه‌هایی از تاریخ امریکا می‌باشد که به عمد از دید همگان دور نگه داشته می‌شود.

 

عموم مردم جهان حتی بومیان امریکا از تاریخ خود بی‌خبرند و آنچه از تاریخ می‌دانند عموما از فیلم‌ها و کارتون‌هایی می باشد که دستگاه رسانه‌ای غرب به خورد مردم داده است. (ص 13)

 

نوشتن در مورد ارتباط ایران باستان با قاره امریکا بسیار مشکل می‌باشد زیرا حتی یک کتاب هم در این مورد وجود ندارد، از طرفی تعداد اندک کتابی هم که در مورد حضور دیگر اقوام در امریکا نوشته شده است، حتی یک عدد از آن هم در ایران موجود نمی‌باشد. (14)

 

حدود 2500 سال تاریخ مدون داریم که ایرانیان به تمام مناطق جنوب شرق آسیا و دریای چین و ژاپن، هم از راه خشکی و هم از راه دریا رفت و آمد داشته‌اند. ده‌ها کتاب از دریانوردان و سیاحان ایرانی در این مورد وجود دارد.

 

صدها جزیره و ده‌ها بندر در این نواحی نامی ایرانی دارند، ده‌ها قوم ایرانی هنوز در ژاپن، چین، مالزی و اندونزی و … زندگی می‌کنند، اقوامی چون شبان‌کاره، سیاک، جاوئی، لر و آینو و آیغور. کلمات فارسی در جنوب شرق آسیا به خصوص در کشتی‌رانی بالغ بر چند صد عدد می‌باشد.

 

حروف ربط و دستور زبان آنها در بسیاری از موارد شبیه فارسی می‌باشد و صدها تشابه دیگر در آداب و رسوم و لباس و باورهای آنها وجود داد. از طرفی روح سلحشوری و شجاعت و کشف سرزمین‌های جدید در روح ایرانی بیداد می‌کند. ضمناً آنها قادرند کشتی‌های فوق سبکی بسازند که بسیار سریع و چابک فاصله بندر سوماترا تا بندر کانتون چین را 20 روزه بپیمایند، که در آن زمان معجزه بوده است. حال شما بگویید شما 2 هزار سال در اطراف قاره استرالیا رفت و آمد داشته باشید، با این همه علم و امکانات، ولی آن را کشف نکرده باشید، اما یک اروپایی به نام آقای تاسمانی یا آقای جیمز کوک یا ماتیو فلیندز از آن سر دنیا با کشتی‌هایی که در مقابل کشتی‌های ایرانی لگن هم حساب نمی‌شده، آن هم با راهنمای محلی از آنجا رد می‌شوندو آن گاه آنها کاشف استرالیا می‌شوند.

 

حال اگر ده‌ها دلیل و نقشه و مدرک مستند و علمی ارائه کنید که ایرانی‌ها در آن سرزمین قرن‌ها حضور داشته‌اند، هیچ فایده ندارد. …

 

ایرانی‌ها دو هزار سال زودتر از اروپائیان قاره افریقا را دور زده بودند. (صص 16 و 17)

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21340

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

آخرین مطالب