یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 برابر با Sunday, 21 April , 2024

مطهری: ارسال بیش از 80 مقاله به همایش

حجة الاسلام دکتر حمیدرضا مطهری مسوول برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم (ع) و مسوول انجمن تاریخ پژوهان در ابتدای بیانات خود، انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه را با توجه به برگزاری 5 همایش و فعالیت های مختلفی که از سال 82 تا کنون داشته است قدیمی ترین و فعال ترین انجمن علمی حوزه دانست.

 

وی ضرورت توجه به سیره و لزوم تبیین همه جانبه سیره مورد قبول جامعه را از ضرورت هایی دانست که علت برگزاری چنین همایشی را فراهم آورده است. وی در ادامه، زمان حضور امام کاظم(ع) را در میان دوران پرفراز و نشیب حضور ائمه(ع) یکی از مهم ترین دوران ها معرفی کرد که شاهد شکل گیری اندیشه های مختلف انحرافی، سردرگمی شیعیان در جانشینی امام صادق(ع) و مدیریت امام کاظم(ع) در حل این بحران، تفاوت رفتار ظاهری امام(ع) با دوران گذشته و همچنین تقویت و گسترش نهاد وکالت است.

دکتر مطهری در این زمینه به ارسال بیش از 80 مقاله به دبیر خانه همایش اشاره کرد که در میان آن ها 20 مقاله بصورت سفارشی توسط اساتید تهیه شده است و از میان این تعداد مقاله 40 مقاله برگزیده شد که در قالب کتابی به چاپ رسید.

وی در پایان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی بخاطر اجازه تلخیص کتاب عقلانیت در اسلام جهت چاپ در کتاب همایش، حضرت آیت الله حسینی بوشهری مدیر محترم حوزه های علمیه بدلیل حمایت های بی دریغ از این همایش و انجمن تاریخ پژوهان، جامعة المصطفی العالمیة، اعضای کمیته علمی و خصوصا حجة الاسلام و المسلمین یوسفی غروی دبیر علمی همایش که نظارت علمی مقالات را بر عهده داشتند تشکر کرد.

وی همچنین از دانشگاه باقر العلوم بخاطر اختصاص یک شماره از فصلنامه تاریخ اسلام به چاپ مقاله های این همایش تشکر و قدردانی کرد.

 

مشروح گزارش همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع)

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

آخرین مطالب