یکشنبه 26 فروردین 1403 برابر با Sunday, 14 April , 2024

حضرت علی (ع) ممتازترین شاگرد مكتب پیامبر (ص) است

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نقش حياتي امام علی(ع) در احیای اسلام اصيل از ايشان به عنوان ممتازترين شاگرد مكتب پيامبر ياد كرد.

حجت الاسلام دکتر محمد الله اکبری، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه جایگاه حضرت علی (ع) را بسیار والا و با اهمیت دانست و گفت:

 

در روایتی که از پیامبر (ص) بر جای مانده است نشان می دهد که حضرت علی (ع) در نزد ایشان همواره از جایگاه والایی برخوردار بود آنچنان که به تعبیر خود پیامبر (ص) علی(ع) نفس و جان پیامبر (ص) است.

 

وی به مضمون حدیث منزلت اشاره کرد و یادآور شد: روایت فراوانی از حدیث منزلت تعبیر شده است که نسبت به حضرت علی (ع) به پیامبر (ص) همانند نسبت هارون به موسی است در واقع علی (ع) اگرچه برادر نسبی پیامبر (ص) نبود اما بیشتر از یک برادر واقعی از ایشان پشتیبانی می کرد و مورد توجه خاص پیامبر (ص) بود.

 

دکتر الله اکبری ادامه داد: از طرفی دیگر علی (ع) تحت تربیت خاص پیامبر (ص) قرار گرفته بود یعنی از کودکی زمانی که به خانه پیامبر (ص) آمد ایشان او را مورد عنایت و توجه خاصی قرار داد و این توجه تا زمان رحلت آن حضرت نیز نسبت به حضرت علی (ع) همچنان استوار بود.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه حضرت علی (ع) را ممتازترین شاگرد مكتب پیامبر (ص) خواند و عنوان کرد: علی (ع) همچون شاگرد ممتازی است که همه آموزه های پیامبر (ص) را به خوبی در وجود خود نهادینه کرده است و در واقع وصی پیامبر (ص) در امور شخصی، فرهنگی است و از جایگاه خاص علمی و فرهنگی برخوردار است. از طرفی دیگر علی (ع) به فرموده پیامبر (ص) دروازه شهر علم و مناسبت ترین جانشین برای آن حضرت می باشد.

 

وی اظهار داشت: حضرت علی (ع) از نظر فرهنگی، علمی و سیاسی نیز شخصیتی ممتاز داشت و بعد از پیامبر (ص) از لحاظ سیاسی جانشینی ایشان بر عهده آن حضرت بود و مرجعیت علمی در جامعه بر عهده او بود و او پاسخگوی همه سوالات جامعه بود.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18597

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

آخرین مطالب