جمعه 14 اردیبهشت 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024

راز جاودانگی شخصيت امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «سيد احمد رضا خضری» رايزن فرهنگی ايران در اسپانيا طی سخنانی در مراسم ولادت حضرت علی(ع) با بيان اين مطلب گفت: با وجود اين كه تمامی ابزارهای رسانه ای و اطلاع رسانی در دست دشمنان متعصب و سر سخت و دستگاه جبار معاويه بود و آنان به شدت با تبليغات زهر آگين و دروغين عليه اين امام مظلوم فعاليت می كردند، امام علی (ع) در تاريخ جاودانه ماند و خواهد ماند.

وی در ادامه به تحليل و تبيين سيره و شخصيت امام علی (ع) پرداخت و گفت: امروز بشريت بيش از هر زمانی به شناخت شخصيت و عظمت امام علی (ع)و پيروی ازشخصيت و راه اين امام بزگوار نيازمنداست.
خضری تصريح كرد: امام علی(ع) نه تنها برای حاكمان و مسئولان بلكه برای تمتم جامعه و تك تك انسان ها اسوه و الگو است زيرا علی(ع)هم مانند انسان های معمولی در متن جامعه زندگی كرد و به مثابه يك انسان مسئول در قبال اجتماع خود به ايفای نقش پرداخت؛ ايشان به عنوان يك حاكم و زمامدار ، قدرت را به عنوان وسيله ای برای برپايی عدالت، استيفای حقوق مظلوم و مبارزه با ستمگران به كار گرفت؛ حضرت علی (ع) در جايگاه امامی دانا، عالمی بی نظير، حاكمی بی مانند و در عين حال انسانی عادی، بهترين و كامل ترين الگو و نمونه است.
وی در پايان به تعريف و نگرش اين اسوه عدالت و اخلاق از حكومت و سياست پرداخت و گفت: در نگاه علی ابن ابيطالب (ع) ارزش قدرت و حكومت از لنگه كفش كهنه ای بی مقدار تر و بی ارزش تر است، مگر آن هنگام كه در مسير خدمت به مردم و احقاق حق و رضای خدا قرار گيرد.
مراسم ولادت حضرت علی(ع)، 15 تيرماه(1388)، با حضور جمعی از هموطنان و شماری از شيعيان غير ايرانی مقيم اسپانيا در سالن اجتماعات رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =

آخرین مطالب