جمعه 5 مرداد 1403 برابر با Friday, 26 July , 2024

ارسال 45 اثر به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع)

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه از ارسال 45 اثر به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مطهری امروز در همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه 12 محور برای همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) انتخاب شده است اظهار کرد: زندگانی و عصر امام کاظم (بسترشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی)، سیره امام کاظم(ع)، وضعیت اهل بیت(ع)، شیعیان و حاکمیت در عصر امام کاظم(ع) و اندیشه و رفتار سیاسی امام کاظم(ع) از جمله محورهای این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان وکالت (شکل گیری، تصور، کارکرد و آسیب شناسی)، امام کاظم(ع) و جریان های فکری، میراث علمی امام کاظم(ع)، امام کاظم(ع) از نگاه دیگران (امامان، اصحاب، شیعیان غیر امامی، اهل سنت، مستشرقان) و سیمای امام کاظم(ع) در ادبیات جهان اسلام از دیگر محورهای این همایش است.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه تبار و خاندان (فرزندان، همسران، امامزادگان منصوب به امام) و حرم امام کاظم(ع) در بستر تاریخ و کتاب شناسی امام کاظم(ع) را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج سیره و زندگی امام کاظم(ع) مهم ترین هدف این همایش بوده و با برنامه ریزی مناسب این هدف پیگیری می شود.

مطهری با اشاره به فرصت ارسال مقالات تا پایان دی ماه سال جاری گفت: 45 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که نشان دهنده استقبال چشمگیر از این همایش است.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17759

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

آخرین مطالب