جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

رونمایی ویژه‌نامه حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)

 

گروه خبر و اطلاع‌رسانی سایت سخن تاریخ: به مناسبت سال‌روز فرخنده ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) در 20 جمادی الثانی/11 اردیبهشت، ویژه‌نامه‌ ای با نام آن حضرت در سایت سخن تاریخ رونمایی و منتشر شده است.

سید علیرضا عالمی دبیر ویژه‌نامه با اشاره به محتوای این ویژه‌نامه گفت: این ویژه‌ نامه دارای پنج بخش مختلف شامل: پایان‌نامه‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، کتاب‌شناسی و معرفی‌ کارهای ویژه درباره حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) است.

دانش‌پژوه دکتری تاریخ تشیع گفت: در بخش پایان‌نامه‌ها حدود بیست پایان‌نامه که درباره حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) در مراکز مختلف دانشگاهی انجام شده است به‌ همراه چکیده و معرفی کوتاه به خوانندگان معرفی شده است.

عالمی افزود: بخش مصاحبه شامل دو مصاحبه با دکتر محمد الله‌ اکبری درباره سیره و شخصیت حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بخش مقالات شامل مقالات اساتید و اعضای گروه تاریخ مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و مقالات سایرین می‌باشد، گفت: بالغ بر سی مقاله در این بخش با موضوعات گوناگون پیرامون حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) ارایه شده‌است.

این استاد تاریخ افزود: تعدادی کتاب‌شناسی و مرجع‌شناسی درباره حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) در ویژه‌نامه آمده است.

وی با اشاره به بخش نهایی ویژه‌نامه گفت: در بخش معرفی؛ دانش‌نامه فاطمی، کتابخانه تخصصی حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)، و دو نرم افزار ریحانه و شاخه طوبی به خوانندگان معرفی و پیرامون آن‌ها توضیح داده شده‌است.

سید علیرضا عالمی در پایان ضمن اشاره به تلاش دسته‌ جمعی همکاران سایت برای تهیه این ویژه‌نامه  اظهار امیدواری کرد که این تلاش باعث خرسندی حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) و ائمه‌ طاهرین(علیهم‌السلام) و مورد استفاده اهل دانش و مخاطبین محترم سایت قرار بگیرد.

لازم به ذکر است سایت سخن تاریخ از ابتدای تاسیس (14 مرداد 1391) تاکنون اقدام به تهیه و رونمایی ویژه‌ نامه‌های پیامبر اعظم(ص)، امام رضا (ع)، امام جواد(ع)، عید غدیر خم، امام صادق(ع)، امام عسکری(ع)، محرم و روز تاریخ نموده است. ویژه‌نامه حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) نهمین ویژه‌ نامه این سایت می‌باشد.

پایان خبر//

تهیه شده توسط: علی الله‌اکبری 9/2/92

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17443

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =

آخرین مطالب