یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 برابر با Sunday, 21 April , 2024

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری جامعة المصطفی (ص)

جامعه المصطفی العالمیه آزمون دکتری

جامعه المصطفی العالمیه آزمون دکتری

ثبت آزمون ورودی مقاطع دکتری برای طلاب ایرانی و غیر ایرانی و آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد برای طلاب غیر ایرانی شروع شد.

در مقطع دکتری از گرایش های تاریخی، تاریخ اهل بیت (ع)، تاریخ تمدن اسلامی و تاریخ تشیع  در سال 92 -93 پذیرش دارد و در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های تاریخ تمدن اسلامی ، تاریخ اهل بیت (ع) ، تاریخ تشیع و تاریخ معاصر جهان اسلام برگزار می گردد.

 

تدین به دین مبین اسلام، التزام به مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه، برخورداری از صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی،سلامت کامل جسمی و روحی، نداشتن منع قانونی برای تحصیل در جمهوری اسلامی ایران، داشتن گذرنامه با حداقل سه سال اعتبار، ارائه تعهد مبنی بر اتمام دوره و پرداخت هزینه‌ها در صورت انصراف از شرایط عمومی نام‌نویسی در این آزمون است.

 ارائه تعهدنامه محضری نسبت به ارائه خدمات، دو برابر مدت تحصیل در نمایندگی‌های المصطفی در داخل و خارج در صورت بورس شدن توسط المصطفی‌(ص)، داشتن اقامت معتبر یا ورود با ویزای تحصیلی در مهلت مقرر، فقدان سوء پیشینه در مراجع ذی صلاح، ارائه رضایت کتبی همسر برای داوطلبان خواهر، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات با وظیفه عمومی و یا معافیت تحصیلی از حوزه علمیه قم برای داوطلبان ایرانی و جاری بودن پرونده آموزشی از دیگر شرایط عمومی به شمار می‌رود.
 
شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون، اتمام کارشناسی ارشد المصطفی‌(ص) و سایر دوره‌ها طبق برنامه زمانبندی شده حداکثر 12 سال برای داوطلبان ایر ایرانی، عدم مشروطیت در سطح سه (دوره کارشناسی ارشد)، داشتن حداقل معدل کل 16 در مقطع کارشناسی ارشد، موفقیت در دفاع از پایان‌نامه در مهلت مقرر با امتیاز حداقل 15، تأیید صلاحیت علمی و اخلاقی داوطلب توسط واحد آموزشی و تسلط به زبان فارسی و یکی از زبان‌های عربی، انگلیسی و یا فرانسوی، کسب حد نصاب در هر یک از دروس پایه، تخصصی، مصاحبه و سوابق و تعهد داوطلب قبول شده مبنی بر شرکت در دروس پیش‌نیاز اعلام شده از طرف گروه مربوطه است.
 
همچنین حافاظان، نخبگان و فعالان قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، داوطلبانی که معدل کل دوره کارشناسی ارشد آنها بالاتر از 18 بوده باشد مشروط به اینکه معدل هر ترم آنان بیشتر از 17 باشد، نفرات اول تا سوم، در آخرین مسابقات علمی گروه ارشد، مولفان، مدرسان، نخبگان، فعالان فرهنگی و مبلغین با ارائه مدرک معتبر، آشنایی به زبانهای زنده دنیا، ملیت‌های خاص و نیازهای منطقه‌ای از اولویت‌های پذیرش در آزمون دکتری المصطفی است.
 
زمان نام‌نویسی از چهارشنبه 8 تا شنبه 18 آذرماه است و حداکثر تا 7 دی‌ماه اسامی داوطلبان دارای شرایط و مجوز شرکت در آزمون کتبی اعلام خواهد شد، همچنین زمان دریافت کارت آزمون از 20 تا 30 فروردین‌ماه 92 از طریق پایگاه اینترنتی آزمون مشخص شده است.
 
جامعةالمصطفی برای پذیرفته‌شدگان در این آزمون تسهیلات و خدماتی را در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به استفاده از اساتید مجرب و توانمند، استفاده از گروه‌های علمی تربیتی، استفاده از کتابخانه و منابع آموزشی، محیط و فضای مناسب آموزشی و پژوهشی المصطفی، ابزار و وسایل و تکنولوژی آموزشی، کلاس‌های فوق برنامه و اعطای دانشنامه رسمی به فارغ التحصیلان هر یک از رشته‌ها اشاره کرد.
 
علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در آزمون دکتری جامعةالمصطفی العالمیه می‌توانند به سامانه پذیرش اداره‌کل سنجش و پذیرش المصطفی به نشانی اینترنتی http://admission.miu.ir مراجعه کرده و دفترچه آزمون را نیز از اینجا دریافت کنند.
 

اطلاعیه ثبت نام آزمون دکتری

اطلاعیه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

سایت اداره کل سنجش و پذیرش جامعه المصطفی العالمیه

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=16315

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 17 =

آخرین مطالب