شنبه 4 فروردین 1403 برابر با Saturday, 23 March , 2024

سی و سومین نشست مدیران گروه های تاریخ مراکز حوزوی قم

سی و سومین نشست هم اندیشی مدیران گروه های تاریخی مراکز حوزوی قم، پنج شنبه 7 خرداد 1394 در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
در این نشست که با  میزبانی گروه تاریخ  تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب و با حضور اکثریت مدیران برگزار شد پس از قرائت قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا مطهری مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران گروه ها به ایراد سخن پرداختند. ایشان پیرامون ضرورت برگزاری جلسات و هم اندیشی مدیران گروه های تاریخی سخن گفتند و گزارشی از برگزاری جلسات از ابتدا تاکنون ارائه نمودند.

مسؤل انجمن تاریخ پژوهان حوزه گزارشی از روند برگزاری همایش سیره و زمانه امام جواد(ع) ارائه نمود. ایشان از دریافت حدود 80 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا مطهری در خصوص برگزاری کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی از مراکز همسو درخواست همکاری کردند.

همچنین درخواست راه اندازی سایت علمی- تاریخی با مشارکت تمامی مراکز تاریخی از مطالبات ایشان بود.

در ادامه جناب آقای دکتر علی آقانوری مدیر گروه تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب از حضور مدیران گروه های تاریخ تشکر نمود. ایشان ضمن معرفی گروه و گزارشی از برنامه ها، اهداف و چشم انداز گروه تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب ارائه نمود و از مدیران و اساتید تاریخ برای مشاوره و راهنمایی در پایان نامه ها و رساله های دانشگاه درخواست همکاری جدی نمود.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری، مدیر گروه تاریخ اسلام دانشگاه باقرالعلوم(ع)و سردبیر مجله علمی پژوهشی تاریخ اسلام ، در خصوص برگزاری کرسی های نظریه پردازی گفتند: این کرسی‌ها با محوریت حجت الاسلام و المسلمین آقای رشاد تاکنون حدود 17 کارگروه در تهران تشکیل شده از جمله گروه تاریخ و جغرافیا؛ این جلسات پویا و کاربردی است البته باید توجه داشت که در مباحث آزاد اندیشی و نظریه پردازی نمی توان شتاب زده عمل کرد.

ایشان همچنین از بررسی و تصویب دروس و رشته‌های مختلف علوم تاریخی در کارگروه تاریخ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی خبر دادند.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21749

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 15 =

آخرین مطالب