یکشنبه 26 فروردین 1403 برابر با Sunday, 14 April , 2024

عیادت فرهیختگان از استاد آیینه وند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، صادق آیینه‌وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی، چهره ماندگار تاریخ و استاد تاریخ اسلام دانشگاه، بر اثر ابتلا به بیماری نارسایی خونی در بیمارستان بستری شد.
این سومین بار است که در سال جاری آئینه‌وند به بیمارستان منتقل می‌شود. وی اکنون در بیمارستان لاله تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد. دست اندرکاران سایت سخن تاریخ و اساتید و دانش پژوهان گروه تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) از خداوند متعال، شفای عاجل ایشان را مسئلت می کنند.

آیینه‌وند بیش از سی تالیف در زمینه علوم انسانی و تاریخ از جمله ادبیات انقلاب در شیعه، پژوهش‌هایی در تاریخ و ادب، تاریخ نگاری در اسلام، علم تاریخ در گستره تمدن اسلامی، علم تاریخ در اسلام و قیام‌های شیعه در تاریخ اسلام منتشر کرده است.
تاکنون شخصیت‌های مختلفی از جمله دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، دکتر جعفر توفیقی، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای و چند نفر از شخصیت‌های کشوری از آئینه‌وند عیادت کرده و در جریان روند معالجات او قرار گرفته‌اند.
گفتنی است آیینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او دارای حدود 100 مقاله و 33 ترجمه و تالیف است.
آیینه‌وند در 16 دی 1392، چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شد.
وی تاکنون به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال 1385 انتخاب شده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=21681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

آخرین مطالب