جمعه 31 فروردین 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

«همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» به سوی علمی- پژوهشی شدن

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری مسئول برگزاری «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» و مسئول انجمن تاریخ پژوهان در گفتگوی اختصاصی با «سخن تاریخ» گفت: به دنبال گرفتن مجوز علمی- پژوهشی برای «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» هستیم و مقالات برتر این همایش در مجلات علمی- پژوهشی منتشر خواهد شد.

مسئول برگزاری «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» در توضیح ساختار علمی و اجرایی این همایش، کمیته علمی آن را متشکل از اساتید برجسته ی حوزه و دانشگاه خواند و استاد محمدهادی یوسفی غروی را دبیر علمی این همایش معرفی کرد.

دکتر مطهری سطح برگزاری همایش را کشوری و تبیین سیره و سبک زندگی امام جواد(ع) را یکی از اهداف برگزاری «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» بیان کرد و افزود: با توجه به برگزاری موفق «همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع)» در سال گذشته، استقبال اساتید حوزه و دانشگاه، تأکید آنها بر برگزاری همایش های اینچنینی برای دیگر امامان شیعه و نیاز علمی جامعه به تبیین سیره و تاریخ ابناءالرضا(ع)، برگزاری «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» در دستور کار قرار گرفت و ان شاءالله در آینده به سیره امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) نیز پرداخته می شود.

 مسئول برگزاری «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» گفت: به دنبال گرفتن مجوز علمی- پژوهشی برای «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» هستیم و مقالات برتر این همایش در مجلات علمی- پژوهشی مراکز همکار منتشر خواهد شد. دکتر مطهری اضافه کرد: باتوجه به دعوت انجام شده از اساتید مختلف حوزوی و دانشگاهی امیدواریم این همایش پلی ارتباطی میان مراکز حوزوی و دانشگاهی تاریخ شود و به تقویت روابط علمی این نهادها بیفزاید. وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال مقالات به «همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)» تا پایان دی ماه 1393 است و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

/پایان/

   

فراخوان همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)

 

پوستر همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=20514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

آخرین مطالب