یکشنبه 26 فروردین 1403 برابر با Sunday, 14 April , 2024

ویژه‌نامه امام زمان(علیه‌السلام) در سایت سخن تاریخ‌ رونمایی ‌شد

گروه ارتباطات و بین‌الملل سایت سخن تاریخ:به مناسبت 15 شعبان، سال‌روز فرخنده ولادت امام زمان(علیه‌السلام) ویژه‌نامه‌ای با نام آن حضرت در سایت سخن تاریخ رونمایی و منتشر شد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجید احمدی کچایی- دانشجوی دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی- دبیر ویژه‌نامه با اشاره به محتوای این ویژه‌نامه گفت: این ویژه‌نامه دارای 8 بخش مختلف شامل: مقالات، پایان‌نامه‌ها، مصاحبه‌ها، کتاب‌شناسی، پرسش و پاسخ مهدوی و معرفی‌ کارهای ویژه درباره امام زمان(علیه‌السلام) است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بخش مقالات، شامل مقالات اساتید و اعضای گروه تاریخ مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و مقالات سایرین می‌باشد، گفت: بالغ بر 33 مقاله در این بخش با موضوعات گوناگون پیرامون امام زمان(علیه‌السلام) ارایه شده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: در بخش پایان‌نامه‌ها ده‌ها پایان‌نامه که درباره امام زمان(علیه‌السلام) در مراکز مختلف دانشگاهی تدوین شده است به‌همراه چکیده و معرفی کوتاه به خوانندگان معرفی شده است.

احمدی افزود: بخش مصاحبه شامل نه مصاحبه با شخصیت‌های علمی و اساتید درباره سیره و شخصیت امام زمان(علیه‌السلام) و مباحث مهدویت است. وی افزود هم‌چنین در این بخش متن نشست علمی بررسی امکان یا عدم امکان رؤیت و ارتباط با امام زمان(علیه‌السلام) در عصر غیبت کبری ارایه شده‌است.

این استاد تاریخ با اشاره به این‌که: تعدادی از کارها درباره کتاب‌شناسی و مرجع‌شناسی درباره امام زمان(علیه‌السلام)  است که با عنوان معرفی و نقد کتاب در ویژه‌نامه آمده است؛ افزود: از دیگر بخش‌ها در این ویژه‌نامه بخش پرسش و پاسخ مهدوی است که سؤال‌ها و شبهاتی که در زمینه مهدویت و مباحث منجی و موعودشناسی و آخرالزمان مطرح است همراه با پاسخ در این بخش آمده است.

وی در توضیح بخش معرفی ویژه‌نامه گفت: در بخش معرفی؛ وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای مهدوی و مراکز مهدوی به خوانندگان معرفی و پیرامون آن‌ها توضیح داده شده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در پایان ضمن اشاره به تلاش دسته‌جمعی همکاران سایت برای تهیه این ویژه‌نامه، اظهار امیدواری کرد که این تلاش باعث خرسندی امام زمان(علیه‌السلام) و ائمه‌طاهرین(علیهم‌السلام) و مورد استفاده اهل دانش و مخاطبین محترم سایت قرار بگیرد.

لازم به ذکر است سایت سخن تاریخ از ابتدای تاسیس (مرداد سال 1391) تاکنون اقدام به تهیه و رونمایی ویژه‌نامه‌های امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، عید غدیر خم، محرم، پیامبر اعظم(ص)، امام صادق(ع)، امام عسکری(ع)،  روز تاریخ، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)امام علی(ع) وامام سجاد(ع) نموده است و ویژه‌نامه امام زمان(علیه‌السلام)دوازدهمین ویژه‌نامه این سایت می‌باشد.

پایان خبر//

تهیه شده توسط: علی الله‌اکبری 1/4/92

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18224

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

آخرین مطالب