یکشنبه 26 فروردین 1403 برابر با Sunday, 14 April , 2024

گذری بر تقویم های ایرانی در کتابخانه و موزه ملی ملک

.موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاهی از تقویم ها با نام «گردش ایام» را از ششم اسفندماه 1392 تا پایان فروردین 1393 برای بازدید علاقه مندان برپا می کند. نمایشگاه «گردش ایام» مجموعه ای از تصویرهای تقویم های تاریخی در دسته بندی چهار فصل و دوازده ماه و در چارچوب طراحی های جالب است.

موقوفه 77 ساله حاج حسین آقا ملک به عنوان طراح و برگزارکننده نمایشگاه «گردش ایام» در نظر دارد در قالب این نمایشگاه موزه ای به معرفی تقویم های تاریخی، بررسی پیشینه، کاربرد و گونه های تقویم در ایران بپردازد.
 

از موضوع هایی که در این نمایشگاه به آن ها توجه شده، می توان به محاسبه نوروز، اعتدالین، خسوف و کسوف، تقویم کشاورزی، تقویم صیادی، تقویم های محلی، تبدیل ها و محاسبه های تقویمی اشاره کرد.

نمایشگاه «گردش ایام» از سه شنبه (ششم اسفندماه) 1392 آغاز می شود و تا یکشنبه (31 فروردین ماه) 1393 خورشیدی ادامه خواهد یافت. علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه «گردش ایام» و آشنایی بیشتر با تقویم های ایرانی و جزییات آن ها می توانند هر روز به جز جمعه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8 و 30 تا 16 و 30 دقیقه از کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی میدان امام خمینی(ره)، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد از این جلوه هنر و تاریخ ایران بازدید کنند.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19757

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

آخرین مطالب