شنبه 1 اردیبهشت 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

کتابخانه تخصصی الزهرا(س)

 

کتابخانه تخصصی الزهرا(س) در زیربنای 800 مترمربع و دو طبقه به بهره‌برداری رسیده است و در این کتابخانه بالغ بر 20 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد که تنها 6 هزار جلد آن با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) است.

علاوه بر این 2 هزار عنوان کتاب با موضوع حضرت زهرا(س) به زبان‌های فارسی، اردو، عربی، ترکی و اسپانیولی در در این کتابخانه وجود دارد که قابل استفاده برای ملیت‌های مختلف جهان است.

بخشی از این کتابخانه هم برای نگهداری پایان‌نامه‌ها با موضوع حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است که تاکنون 200 پایان نامه در این زمینه شناسایی شده و بخش عمده‌ای از آنها گردآوری شده است.

کتاب‌های موجود در این کتابخانه به طور عمده، توسط دانشجویان و طلاب از كشورهای لبنان، عراق، سوریه و امارات گردآوری شده و در این كتابخانه در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

کتابخانه تخصصی الزهرا (س) تجهیزات به روز و سالن مطالعه مناسبی دارد و توسط مرکز فرهنگی مسجد اداره می‌شود و در آینده نزدیک این کتابخانه به جهت جایگاه و امکانات ویژه با کتابخانه‌های مهم کشور مرتبط می شود.

 این کتابخانه در 23 اردیبهشت سال 1391 همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) ا با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

 

 

در این کتابخانه علاوه بر کتابهای مربوطه در حال حاضر ۲۰۰ پایان‌نامه با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در کتابخانه گردآوری شده است.

هزینه‌ی ساخت این کتابخانه بالغ بر ۵ میلیارد ریال  بوده است.

به گفته‌ی مسئول این کتابخانه در بخش مقالات کتابخانه ۲۳۰۰ عنوان مقاله نیز درباره حضرت زهرا(س) جمع‌آوری شده است.

نشانی: قم، خیابان 75 متری عمار یاسر

این کتابخانه دارای سایت تخصصی با آدرس ذیل می باشد:

 info@alzahralib.com

http://www.alzahralib.com

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17380

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

آخرین مطالب