شنبه 4 فروردین 1403 برابر با Saturday, 23 March , 2024

زیارت قاریان مشهور مصری از حرم امام جواد(ع)

این تصویر در سال 1956 میلادی (1335 شمسی) در صحن شریف کاظمین ثبت شده است. در تصویر از سمت چپ، نفر اول «عبدالباسط»، نفر دوم «عبدالفتاح شعشاعی» و نفر سوم «ابوالعینین شعیشع» است.
عبدالباسط قاری اسطوره‌ای قرآن کریم در آن زمان 29 سال سن داشته است. «شعیشع» در آن زمان 34 سال داشته است. «شعشاعی» پیرترین قاری این جمع در آن زمان بیش از 65 سال سن داشته است.


ماجرای سفر به عراق چه بود؟
مرحوم ابولعینین شعیشع درباره ماجرای این سفر می‌گوید: پس از مرگ مادر «فیصل دوم» پادشاه وقت عراق، از من و «مصطفی اسماعیل» برای شرکت در مراسم ترحیم دعوت شد. نامه‌ای  از طرف سفیر عراق در مصر دریافت کردم اما چون مصطفی اسماعیل را نیافتم، از عبدالفتاح شعشاعی برای عزیمت به عراق و تلاوت قرآن دعوت کردم. هنگامی که به بغداد رسیدیم جمعیت زیادی منتظر ورود ما بودند و مصطفی اسماعیل را صدا می‌زدند. عبدالفتاح که متوجه شده بود به صورت رسمی از او برای حضور عراق دعوت نشده، بسیار ناراحت شد و تصمیم گرفت به قاهره برگردد. اما با اصرار من و هراس از اینکه مصری‌ها بگویند مردم عراق تلاوت عبدالفتاح را نپسندیدند، از تصمیم خود منصرف شد.
شعشاعی یکی از به یادماندنی‌ترین تلاوت‌های خود را در عراق اجرا کرد و 6 سال پس از این ماجرا در سال 1962 میلادی دار فانی را وداع گفت.

منبع:خبرگزاری فارس

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=14954

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =

آخرین مطالب