جمعه 10 فروردین 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024

معرفي برگزيدگان ششمين جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مشهد برگزار شد. این مراسم با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در تالار طبرسی بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار شد. دبیر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : تعداد آثار ارسال‌شده به دبیرخانة این جشنواره، 284 اثر، شامل 216 اثر در بخش کتاب، 18 اثر در بخش پایان‌نامه و 50 اثر در بخش آثار شایسته چاپ است.

زاهدی افزود: در میان آثار ارسال‌شده در بخش کتاب، 174 اثر به زبان فارسی و 42 اثر به زبان‌های خارجی است. زاهدی افزود: از بین آثاری که از دهه کرامت سال 91 تا ده کرامت امسال منتشر شده بودند در بخش کتاب و محور علوم و معارف رضوی با رویکرد علمی ـ پژوهشی، اثر «سیاست و حکومت در سیره امام رضا(ع)» از جلال درخشه و سیدمحمدمهدی حسینی‌فائق از تهران رتبه دوم و در محور تاریخ و سیره رضوی با رویکرد علمی ـ پژوهشی، نعمت‌الله صفری و زهرا بختیاری از قم با کتاب «رفتار شناسی امام رضا(ع) و فرقه های درون شیعی» رتبه دوم را از آن خود کردند.

زاهدی افزود:در محور زیارت و با رویکرد علمی ـ پژوهشی ابوالفضل عرب‌زاده از قم با کتاب «درةالرضویه؛ در شرح زیارت جوادیه» و در رویکرد ترویجی نیز حمزه‌علی شیخ‌تبار از قم با کتاب «داستانواره زیارت ما، احکام زیارت به روایت داستان» رتبه های سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: در محور داستان رتبه دوم به مجید پورولی کلشتری از اصفهان با کتاب «اقیانوس مشرق» اختصاص یافت،.

زاهدی خاطر نشان کرد:رتبه نخست در محور ترجمه و در بخش ترجمه به زبان عربی، ترجمه به زبان‌های اردو و هندی، ترجمه به زبان انگلیسی و ترجمه به زبان ترکی ـ استانبولی به ترتیب به سیدعدنان لاجوردی از تهران با کتاب «صحیف رضوی جامعه(ادعیة امام علی بن موسی الرضا(ع))»، سیدعقیل حیدرزیدی از مشهد با کتاب «روش زندگی امام رضا(ع)»، احمد رضوانی از مشهد با کتاب «حکایت آفتاب» و محمد مجاهدی از کشور ترکیه با کتاب «فرازهایی از سخنان امام رضا(ع)» اختصاص یافت.

همچنین رتبه نخست محور زبان‌های خارجی به زینب محمدعیسی از بیروت با کتاب «الامام الرؤوف علی بن موسی الرضا(ع)» به زبان عربی تعلق گرفت.

دبیر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی تصریح کرد:در بخش پایان نامه نیز نجمه رشیدی‌کیا از کرمان با کتاب «جایگاه هدایتی امام رضا(ع) در برون‌رفت از بحران‌های اعتقادی»، فریبا رضازاده از دزفول با کتاب «اصول، ویژگی‌ها و پیامدهای مناظرات امام رضا(ع)» و همچنین سالم حسین‌زاده از مشهد با کتاب «تاریخ دارالشفای آستان قدس رضوی از دوره صفوی تا پایان دوره قاجار، با تکیه بر اسناد» رتبه های دوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته زاهدی ، در بخش ناشر برتر خارجی در نشر علوم و معارف اهل بیت(ع) لوح تقدیر به انتشارات کوثر از کشور ترکیه اختصاص یافت.

همچنین معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و بنیاد فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) ناشران فعال در حوزه رضوی معرفی شدند.

دبیر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی یادآور شد: در بخش آثار شایسته چاپ نیز کتاب‌های «قلمدان‌های فیروزه» از عالیه محرابی از یزد، «در سال‌های دور» از حسن احمدی از تهران، «شرط هشتم» از محبوبه زارع از تهران و «مجموعه اشعار در مدح امام رضا(ع) به زبان اردو» از حشمت‌علی کمال‌الهامی از پاکستان معرفی و از آنان تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از محمدباقر پورامینی به دلیل پرداختن به سبک زندگی رضوی و تألیف پنج اثر فاخر در نشر معارف رضوی به عنوان نویسنده فعال تجلیل شد.

رونمایی از کتاب «زیارت حضرت رضا(ع) به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی» ترجمه فریده مهدوی دامغانی، «کتاب‌شناسی امام رضا(ع)» نوشته سلمان حبیبی، «آفتاب، نام کوچک توست» سروده علی سلیمانی، «فی رحاب الامام رضا(ع)» سروده کوثر شاهین، خطبه توحیدیه(چاپ نسخه‌برگردان) و رساله ذهبیه (چاپ نسخه‌برگردان) از دیگر برنامه‌های اختتامیه ششمین جشنواره کتاب سال رضوی بود.

/انتهای خبر/

 

منبع: واحد مرکزی خبر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18843

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

آخرین مطالب