یکشنبه 5 فروردین 1403 برابر با Saturday, 23 March , 2024

معرفی کوتاهی از «رفتار شناسی امام رضا و فرقه های درون شیعی»

کتاب «رفتار شناسی امام رضا علیه السلام و فرقه‌های درون شیعی» اثر مشترک دکتر «نعمت الله صفری» و «زهرا بختیاری»  از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ دوم رسیده و در نوبت دوم در شمارگان 2 هزار نسخه، در قطع جیبی منتشر شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین علی پایاب رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: کتاب «رفتار شناسی امام رضا علیه السلام و فرقه‌های درون شیعی» در شمارگان 2 هزار و در قطع جیبی برای دومین بار از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد که این کتاب به کوشش زهرا بختیاری و نعمت ‌الله صفری در 168 صفحه نوشته شده و مؤسسه فرهنگی قدس آن را به چاپ رسانده است.

 

وی «بررسی فرقه‌ ها و جریان‌ های مختلف شیعی از آغاز تشیع تا امامت امام رضا(ع)»، «وضعیت سیاسی و فرهنگی شیعیان در دوره امامت امام رضا(ع)»، «تعامل امام رضا(ع) با فرقه زیدیه»، «تعامل امام رضا  علیه السلام با فرقه اسماعیلیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با فرقه فطحیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با فرقه واقفیه»، « تعامل امام رضا علیه السلام با غالیان» را سرفصل‌های این کتاب عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که کتاب «رفتارشناسی امام رضا علیه السلام و فرقه های درون شیعی» به بررسی لایه‌ های مختلف جریانات انحرافی زمان امام رضا علیه السلام پرداخته است، تصریح کرد: مطالعه این کتاب در روشنگری عموم افراد جامعه به ویژه نسل جوان و فرهیختگان بسیار مفید است و به خوبی عرصه‌ای از مظلومیت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت را به ویژه در مقابل گروه‌های انحرافی نشان می‌دهد.

 

پایاب گفت: این کتاب با بهره‌گیری از 105 منبع مهم و معتبر تاریخی، شیعی و اهل ‌سنت نگارش شده است و نویسنده سعی کرده شیوه‌های برخورد امام رضا علیه السلام را با فرق مختلف شیعی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

 

رییس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی  افزود: با وجود این که فرقه ‌ها و جریان های مختلف شیعی عصر امام رضا علیه السلام باعث پدید آمدن مشکلات فراوانی برای آن حضرت شد اما ایشان علیرغم مبارزه و تلاش‌ خود در جبهه‌ داخلی و خارجی توانستند عمده‌ این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از هر یک در جای خود به نفع گسترش معارف ناب اسلامی بهره‌برداری کنند./934/د102/ق

/ پايان خبر /

 

منبع: خبرگزاری رسا.

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=18845

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =

آخرین مطالب