جمعه 31 فروردین 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

«بازخواني حيات اجتماعي قبل از بعثت رسول خدا (ص) در منابع كهن»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز مبعث نشست علمي «بازخواني حيات اجتماعي قبل از بعثت رسول خدا(صلوات الله عليه) در منابع كهن» را برگزار مي كند. به گزارش واحد خبر روابط عمومي، بنابر اعلان گروه تاريخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاري اين نشست علمي بازخواني حيات اجتماعي رسول خدا (صلوات الله عليه) و ترويج روايات صحيح قبل از بعثت مربوط به زندگي آن حضرت است كه توسط حجت الاسلام و المسلمين رمضان محمدي استاديار و مدير گروه تاريخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه مي شود.

بررسي روايات منابع تاريخي درباره زندگاني رسول خدا (صلوات الله عليه) و ارائه روايات صحيح از حيات اجتماعي آن حضرت در دوره جاهلي از محورهاي اصلي مباحث اين نشست علمي است.

ارائه كننده بحث سعي مي كند در خلال اين نشست به سئوالاتي نظير آيا روايات صحيحي از زندگاني قبل از بعثت آن حضرت در منابع تاريخي قابل اثبات است؟ و از تعداد روايات وارد شده چه تعداد قابل اعتماد است و چه تعداد ساختگي است؟ پاسخي درخور بدهد.

نشست علمي يادشده روز سه شنبه 6 خردادماه  همزمان با عيدسعيد مبعث از ساعت 30 : 20 در قم، خيابان شهيد فاطمي، كوچه شماره 27، ساختمان دين پژوهان برگزار مي شود و شركت در آن براي كليه علاقه مندان آزاد است.

/پایان/

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=20250

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

آخرین مطالب