جمعه 31 فروردین 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

معرفی مجله تاریخ علم


مجله تاريخ علم با رتبه علمي – پژوهشي به صورت دو فصلنامه به صاحب امتیازی پژوهشكده تاريخ علم دانشگاه تهران و مدير مسئولی دكتر اصغر قائدان و سردبيری دكتر محمد باقري منتشر می شود. در این مجله مقالاتی منتشر می‌شود که در آنها به تاریخ علم پرداخته شده باشد. در اینجا منظور از علمْ علوم دقیقه، یعنی نجوم و ریاضیات و موسیقی، پزشکی و رشته‌های وابسته به آن، فناوری و نیز دانش‌هایی چون منطق و طبیعیات است که به نحوی به علوم دقیقه ارتباط دارند.

 

 محدودۀ تاریخی‌ای که بیش از دیگر دوران‌ها مورد نظر است دوران اسلامی، یعنی سده‌های سوم تا سیزدهم هجری/نهم تا نوزدهم میلادی، در سرزمین‌های اسلامی و نیز سرزمین‌هایی است که از دستاوردهای علمی دانشمندان اسلامی متأثر شده‌اند. روشن است که این مجله به بررسی منابع دانش مسلمانان و انتقال علوم از جهان اسلام به سرزمین‌های دیگر و انتقال علوم جدید به سرزمین‌های اسلامی نیز توجه دارد.

   
برخی اطلاعات دیگر درباره این مجله:
   
هيئت تحريريه:     دكتر موسي اكرمي، دكتر محمد باقري، دكتر احمد جبار، غلام حسين رحيمي شعرباف، دكتر مسعود صباغيان، دكتر مهرناز كاتوزيان، دكتر ديويد ا. كينگ، دكتر حسين معصومي همداني، دكتر محمد جواد ناطق، دكتر بنو وان دالن، دكتر يان پيتر هوخندايك
   
محل انتشار:     تهران
   
تلفن:     17-88993016 (021)
   
نمابر:     88993018 (021)
   
نشاني:     تهران، خيابان انقلاب، خيابان قدس، كوچه بهنام، پلاك 23،
كدپستي:1417734491
   
صندوق پستي:     تهران، 1836-13145
   
      

سايت اختصاصي:     jihs.ut.ac.ir 
   
نشاني الكترونيك:     jihs@ut.ac.ir
   
      

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=19982

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

آخرین مطالب