شنبه 8 اردیبهشت 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024

سیر مطالعاتی پیشنهادی در تاریخ اسلام

چندسالی است که تاریخ اسلام یکی از دروس رسمی حوزه های علمیه شده و رشته تخصصی تاریخ- همچون سایر رشته ها- در حوزه های علمیه دایر است. اما چنانکه روشن است: تحصیل در این رشته و حضور در کلاسهای تخصصی آن، برای همگان مقدور نیست و بسیاری از علاقمندان هستند که به سبب برخی از مشکلات، از حضور در این دوره ها بی نصیب می مانند.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه با همفکری علمی انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم کوشیده است با ارائه طرحی به عنوان سیر مطالعاتی پیشنهادی در تاریخ اسلام(و شاخه های مرتبط آن) به این عده از علاقمندان رشته تاریخ کمک کند. معاونت تهذیب در تهیه و تنظیم این مجموعه از همکاریهای علمی اساتید برجسته ای بهره برده است که عبارتند از: حجج اسلام والمسلمین پیشوایی، یوسفی غروی، دکتر جباری، دکتر منتظری مقدم، دکتر حسینیان، دکتر هدایت پناه، دکتر محرمی، دکتر مطهری، دکتر فلاح زاده و دکتر صفری(عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه).

گفتنی است این سیر مطالعاتی برای کسانی طراحی شده است که می کوشند بدون داشتن پیشینه تخصصی در دانش تاریخ و دسترسی مستقیم به کلاس و استاد متخصص، دانش تاریخی خود را تقویت کنند. سیر مطالعاتی طراحی شده به این صورت است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر علاقمند به داشتن متن پی دی اف این سیر مطالعاتی هستید می توانید آن را از همینجا با حجم 440 کیلوبایت دریافت کنید.

 

منبع: دفتر فرهنگی معاونت تهذیب

 

لینک کوتاه مطلب: https://tarikhi.com/?p=17883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =

آخرین مطالب